Bandar Seri Putra, Bangi Selangor

Please Click Below For Join Make Money & Rewards

Saturday, March 19, 2011

0
Komen

Botol Maut Yang Disayangi


Kerajaan memutuskan untuk mengharamkan penjualan botol susu bayi polikarbonat yang mengandungi 'Bisphenol A' (BPA), berkuat kuasa 1 Mac 2012, kata Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai. 

Kementerian tidak akan berkompromi dalam keselamatan pengguna terutamanya bayi dan kanak-kanak. Polikarbonat adalah plastik yang digunakan dalam pembuatan botol susu bayi dan ''bisphenol A'' ialah bahan kimia industri yang ditambah dalam botol susu bayi polikarbonat untuk menjadikannya keras dan lutsinar," katanya. 

Persoalaannya jika iannya telah terbukti membawa bahaya mengapa perlu tunggu SETAHUN untuk diharamkan.. 



Ini dengan jelas kerajaan memberi masa kpd pengilang untuk menghabiskan sisa baki bahan mentah dlm pembuatan dan sekali gus juga memberi masa kpd pengedar dan peruncit untuk menghabiskan barang dagangan tersebut. Apakah maknanya ini??? 

Ini bermakna kerajaan betul2 menjaga pengilang, pengimport, pengedar dan peruncit....BUKANnya menjaga kepentingan rakyat.....kan gitu??? Kerajaan tak ambil peduli apa nak jadi kpd BAYI-BAYI kita. Nak sakit kah, nak apa kah....sendiri mau tanggung. Yg mampu boleh mendapat khidmat perubatan di hospital-hospital swasta yg tumbuh bagai cendawan yg kebanyakan semuanya PROFIT ORIENTED dan dipunyai oleh kroni2 mereka gak. 

Benda tu jelas membahayakan kesihatan dan boleh membawa kpd cancer....hah nak tunggu apa lagi??? RAKYAT DIDAHULUKAN.....apa2 pun rakyat lah yg kena dulu....

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More