Bandar Seri Putra, Bangi Selangor

Please Click Below For Join Make Money & Rewards

Wednesday, July 20, 2011

0
Komen

BERSIH 2.0 Debat Dengan SPR- 26 Julai 2011

BERSIH 2.0 membawa pada kepada SPR (suruhanjaya pilihanraya Malaysia) dan UMNO/BN. Rakyat bangkit dalam kesederan . SPR buta dan keldai UMNO/BN.

SPR gagal sebagai satu badan bebasa yang dinamakan "suruhanjaya". SPR gagal dan mencemuh lapan (8) perkara asa yang dituntut oleh BERSIH 2.0. Dan yang lebih jahat lagi menuduh BERSIH 2.0 sebagai "KOMINIS" oleh kerajaan BN/UMNO.

Namun semuanya bakal terjawap pada 26 Julai 2011 (Selasa). SPR dikatakan menerima untuk "berdebat" bersama Datuk Ambiga pengerusi BERSIH 2.0. Jelas BERSIH 2.0 dan Ambiga sememangnya berada dpehak yang benar.

BERSIH 2.0 dan Ambiga membawa bersama tuntutan lapan (8) perkara asa untuk SPR melaksnakan pilihanrya yang adil dan bebasa rasuah. Bersama dipapar semula tuntutan BERSIH 2.0 sperti berikut:-

1- BERSIHKAN SENARAI PENGUNDI

2- MEREFOMASIKAN UNDI POS

3- GUNAKAN DAWAT KEKAL

4- AKSES MEDIA BEBASA DAN ADIL

5- MASA BERKEMPEN MINIMA 21 HARI

6- KUKUHKAN INSITIUSI AWAM

7- HENTIKAN RASUAH

8- HENTIKAN POLITIK KOTOR

Namun apakah pertemuan di antara Ambiga dengan lapan tuntutan bersih dan wakil SPR Wan Ahmad Wan Omar menerima tuntanBERSIH 2.0?. Jawapannya pasti TIDAK.

Dicadangkan kepada kerajaan BN/UMNO pertemuan diantara Ambiga dan SPR perlu disiarkan secara lansung disemua saluran tv Malaysia. Kerana rakyat ingin tahu siapa yang sebenarnya penipu atau bermuka dua.

Saya dan seluruh peserta BERSIH 2.0 serta rakyat Malaysia yang perihatin boleh memberi jawapan sebelum pertemuan atau debat Ambiga dengan SPR atau Wan Ahmad Wan Omar tidak akan menerima tuntutan BERSIH 2.0 lapan perkara.

Jawapannya mudah SPR adalah satu cawangan dan keldai UMNO/BN. Cakap SPR tidak boleh pakai. Kerana setiap patah perkatan dari pengerusi dan Wan Ahmad perlu dirujuk kepada perdana menteri dan kabinet Najib Imelda Rosmah.

Sejarah terbukti SPR tidak adil dan menyebelahi kerajaan BN/UMNO. *****uh terbaik persempadanan semula tidakberlaku kepada Negeri Kelantan Kedah dan Terengganu. Semua negeri yang lain berlaku persempadanan semula.

Walau apa pun pertemuan atau debat Ambiga pengerusi BERSIH 2.0 dengan SPR @ Wan Ahmad Wan Omar menjadi kenyataan. SPR jangan penipu dan pembelit selepas pertemuan dengan pengerusi BERSIH 2.0."
 

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More